Художня культура 11 клас
ІІ семестр
Розділ І. Візуальні мистецтва
№ п/п |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
1 |
|
Тема №1. Архітектура світу Перлини готики. Взірці архітектури бароко. Модерн в архітектурі. Культова арабо-мусульманська архітектура. Храми Індії. Храми Далекого Сходу. |
2 |
|
.Тема №2. Скульптура — гімн людині Античні скульптори (Мирон, Фідій, Праситель та ін.). Мікеланджело — втілене відчуття форми («Оплакування Христа», «Давид», «Мойсей», гробниця Медичі та ін.).
|
3 |
|
Тема №3. Образотворче мистецтво Італії: Епоха «титанів» Леонардо да Вінчі. Живопис як одна з форм втілення всеосяжної геніальної натури митця («Джоконда», «Тайна вечеря»). Рафаель. Зображення чистоти та чарівності жіночого образу, його духовного зв’язку з природою («Скінська мадонна», «Прекрасна садівниця»), благородного і духовного спілкування людей (фреска «Афінська школа»). |
4 |
|
Тема №4. Видатні живописці Іспанії Ель Греко—поєднання візантійських та готичних традицій у творчості. Дієго Веласкес: вершина іспанського живопису XVII ст.. Франсиско Гойя—найвизначніший, неперевершений живописець і графік ЧІЧ чст. Сальвадор Далі—яскравий виразник модерністських течій в культурі XX ст.. |
5 |
|
Тема №5. Фламандський і голландський живопис. Творчість П.П.Рубенса. Рембрандт-«великий голландець». Жанри (побутовий, портретний, біблійний). |
6
|
|
Тема №6.Російський живопис Історичний живопис (І.Рєпін, В. Суриков, В. Васнєцов). Пейзажний живопис (І. Левітан). Портрети В. Сєрова. Геній М. Врубеля. Тема №7 Образотворче мистецтво Далекого Сходу Естетичний феномен китайського живопису. Жанри: портрет, пейзаж, каліграфічне письмо |
7 |
|
Урок повторення і узагальнення теми «Візуальні мистецтва» |
8 |
|
Тема №7 Образотворче мистецтво Далекого Сходу Естетичний феномен китайського живопису. Жанри: портрет, пейзаж,каліграфічне письмо. Символічне навантаження Практичне заняття: малювання орнаменту за східними мотивами (малювання тушшю сувоїв). |
9 |
|
Тема №8 Декоративно-прикладне мистецтво Далекого Сходу Багдадська книжкова мініатюра. Турецьке гончарне мистецтво. Дамаські тканини. Іранське килимарство. Практичне заняття: малювання орнаменту за східними мотивами (ескіз килима, тканини, книжкової мініатюри, гончарного витвору). |
10 |
|
Тема №9. Паркова культура. Версаль — зразок європейського парку. Природні парки Великої Британії. Духовне начало японського ландшафтного саду. Філософія ікебани та чайної церемонії. Практичне заняття: зробити проект або макет куточка «англійського саду» для шкільного подвір’я. Узагальнення матеріалів розділу |
11 |
|
Розділ ІІ. Музичне мистецтво. Тема № 1. Європейська музична культура. Відень — центр європейської музичної культури (В.А.Моцарт та ін..). Видатні композитори-романтики (Ф.Шопен, Ф.Ліст та ін..). Французькі шансоньє Практичне заняття: підготовка сценарію вечора «Віденського вальсу» |
12 |
|
Українська художня культура ХХ ст. Тема №2. Музична культура Індії і Далекого Сходу Індійський танець. Значення поз, жестів, позицій рук (мудра). Китайська опера. Практичне заняття: опанування основними позиціями рук індійського танцю. |
13 |
|
Тема№3. Музичні ритми Америки Види і напрями сучасної популярної музики: блюз, джаз, рок- і поп-музика. Видатні музиканти і співаки. Практичне заняття: спів під караоке пісень видатних американських співаків(Е.Преслі, Л.Мінеллі, Ф.Сінатри та ін..).
|
14 |
|
Розділ ІІІ. Театральне мистецтво Тема №1. Японський театр Театр Но: єдність драми,танцю та речитативу. Театр Кабукі |
15 |
|
Тема №2. Російський балет Російський балет. Видатні композитори (П.Чайковський, І.Стравінський та ін..) і виконавці (Г.Павлова, В.Ніжинський, Г.Уланова, М.Плісецька та ін..). Практичне заняття: перегляд балетних вистав професійних театрів
|
16
|
|
Розділ ІV. Кіномистецтво Тема №1. Світове кіномистецтво. Франція—батьківщина мистецтва кіно (видатні режисери, актори). Кіно США. Основні жанри американського кіно (пригодницький, мюзикл, бойовик, фантастика, фільми «жахів», фільми «катастроф» та ін..). |
17 |
|
Розділ V. Простір культури і зустрічі в ньому. Тема №1. Мистецтво—посередник між культурами (узагальнення курсу) Смисл будь-якої культури — її «провідність» щодо інших культур. Зразки взаємопроникнення культур різних національних картин світу. |
18 |
|
Узагальнення «Україна в сучасному мистецькому світовому просторі. |