7 клас
Українська література 7 клас
І семестр (2 год на тиждень)
Усього — 70 год. На тиждень − 2 год.
Текстуальне вивчення творів − 54 год.
Повторення та узагальнення − 2 год.
Література рідного краю − 4 год.
Позакласне читання − 4 год.
Розвиток мовлення – 4 год. (у межах годин на текстуальне вивчення).
Резервний час − 6 год.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня |
1 |
|
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. |
Розуміти функції літератури як мистецтва слова і називати їх. Висловлювати міркування з приводу функцій мистецтва, його місця в житті людини. |
2 |
|
Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо). ТЛ: суспільно-побутові пісні |
Розуміти пафос козацьких і чумацьких пісень. Вивчити напам’ять: 1 пісня (на вибір). Осмислення значення пісенної спадщини українців, відродження і вивчення оригінальної творчості у наш час. |
3 |
|
Суспільно-побутові пісні «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька» |
|
4 |
|
Трагічний і героїчний пафоси козацьких і чумацьких пісень. ТЛ: пафос твору |
|
5 |
|
Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» − «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Життєствердний, гумористичний пафос. ТЛ: коломийки |
|
6
|
|
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість.
|
Уміти розповідати коротко про І. Франка. Виховання патріотичного почуття, поваги до батьків, вірності у дружбі й коханні як загальнолюдських морально-етичних цінностей. |
7-8 |
|
Іван Франко. «Захар Беркут» Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників. ТЛ: історична повість |
|
9 |
|
Іван Франко. «Захар Беркут» Патріотичний мотив, його зв’язок із розгортанням сюжету. ТЛ: історична повість, мотив. |
|
10 |
|
ЛРК №1 Д. Іванов |
|
11 |
|
Контрольна робота № 1. Тест. |
|
12 |
|
Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. «Мені тринадцятий минало…» Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. |
Знати про творче життя поета. Розуміти значення його творчості для українського народу. Виразно й осмислено читати твори. Проаналізувати роздум поета про сирітське дитинство, пояснити роль контрасту та інших художніх засобів у творі «Мені тринадцятий минало». Уміти аналізувати ознаки балади («Тополя»). З’ясувати фольклорну основу твору, роль символів у ній, народно-пісенних засобів, зокрема прийому метаморфози. Уміти розкрити ідею твору «Заповіт». Визначати віршові розміри. Вивчити напам’ять: «Заповіт». Усвідомлення того, що здатність мріяти – невід’ємна риса характеру розвиненої людини. Усвідомлення великого значення для формування особистості почуття вірності (ідеї, батьківщині, любові, принципам). |
13 |
|
Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. ТЛ: романтичний пейзаж, прийоми контрасту, ідея.
|
|
14 |
|
Тарас Шевченко. «Тополя». Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, метаморфози. |
|
15
|
|
Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте…»− твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. УВЧ №1. Виразне читання улюблених поезій Т.Г.Шевченка. |
|
16 |
|
ЛРК №2 Вірші про Т . Шевченка поетів Чернігівщини |
|
17 |
|
Андрій Чайковський. «За сестрою» Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. ТЛ: героїко-романтична повість, романтичний герой, композиція. |
Учень / учениця уміє: проаналізувати повість; визначити її жанрові ознаки; характеризувати образи козаків-запорожців; складати план до характеристики Павлуся; з’ясувати фольклорні мотиви, засоби; висловлювати власні судження про геройство і лицарську відвагу головного героя. Виховання лицарських чеснот, почуття патріотизму, відданості, віри в перемогу добра, краси, справедливості. |
18 |
|
Андрій Чайковський. «За сестрою». Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації). Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. |
|
19 |
|
РЗМ №1 (усно). Дискусія « Що для мене означає бути патріотом України» |
|
20 |
|
Контрольна робота №2. Тест. |
|
21 |
|
Михайло Стельмах. Коротко про митця. |
Знати про звичаї та традиції українського народу. Виховання любові до батьків, пошани до старших, любові до природи і світу. Розвиток фантазії, уяви в житті творчої особистості. |
22 |
|
Михайло Стельмах., «Гуси-лебеді летять…». Автобіографічна повість про дитинство. ТЛ: автобіографічний твір |
|
23 |
|
Михайло Стельмах., «Гуси-лебеді летять…». Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). |
|
24
|
|
Михайло Стельмах., «Гуси-лебеді летять…». Звичаї, традиції українців. Символ образу гусей-лебедів ТЛ: символ. |
|
25 |
|
Михайло Стельмах., «Гуси-лебеді летять…». Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика. |
|
26 |
|
РЗМ №2 (письмово). Контрольний твір. |
|
27
|
|
Григір Тютюнник. «Климко». Цікавий епізод із дитинства письменника. Тема воєнного лихоліття в повісті. |
Знати про події часів воєнного лихоліття в Україні (Друга світова війна). Уміти переказувати зміст повісті, проводити паралелі між особистим життям автора і сюжетом твору. Розвивати навички аналізу епічного твору. Характеризувати образ Климка. Пояснювати художні особливості твору. Виокремлювати і переказувати найбільш вражаючий епізод із повісті (аргументувати свій вибір). Висловлювати власні роздуми про значення доброти і чуйності в людському житті. Виховання важливих гуманних якостей людини — чуйності, доброти, турботи про ближнього, здатності співпереживати. |
28 |
|
Григір Тютюнник. «Климко». Автобіографічна основа твору. Ідея самопожертви. |
|
29 |
|
Григір Тютюнник. «Климко». Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). ТЛ: художня деталь |
|
30 |
|
Контрольна робота № 3. Тест. |
|
31 |
|
УПЧ №1 Тютюнник Г. «Вогник далеко в степу».
|
|
32 |
|
УПЧ №2 Гаврош О. «Неймовірні пригоди Івана Сили» |