Олександр АВРАМЕНКО,
доцент ІППО Київського університету
імені Бориса Грінченка
8 КЛАС
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА (2016-2017 н. р.)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Тип уроку |
І семестр |
|||
1 |
|
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. ТЛ: художній образ, художній твір |
ВНМ |
2 |
|
УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ “Зажурилась Україна”, “Та, ой, як крикнув же козак Сірко” – історичні пісні про боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками. ТЛ: історичні пісні |
ВНМ |
3 |
|
“Ой Морозе, Морозенку”, “Максим козак Залізняк” – пісні про боротьбу проти національного й соціального гніту. |
ВНМ |
4 |
|
Образ гетьмана Богдана Хмельницького в пісні “Чи не той то хміль”. Лицарські якості народного месника в пісні “За Сибіром сонце сходить” |
ВНМ |
5 |
|
Маруся Чурай – легендарна поетеса з Полтави. Особиста трагедія в пісні “Ой не ходи, Грицю” |
ВНМ |
6 |
|
Народнопоетичні образи пісень “Віють вітри, віють буйні”, “Засвіт встали козаченьки” |
ВНМ |
7 |
|
Художні образи й ритмомелодика пісні “Засвіт встали козаченьки” (виразне читання напам’ять) |
ВЧ |
8 |
|
Народні думи – героїчний епос України. Різновиди дум та їхні виконавці. ТЛ: думи |
ВНМ |
9 |
|
Героїчний вчинок української полонянки в думі “Маруся Богуславка” |
ВНМ |
10 |
|
Мій герой (моя героїня) із фольклорної спадщини (навчальний твір з теми “Усна народна творчість”) |
РМ |
11 |
|
Контрольна робота №1 “Історичні пісні й думи” (тест) |
ОЗ |
12 |
|
СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ Тарас Шевченко. Історія викупу поета з неволі, перебування в казематі й заслання |
ВНМ |
13 |
|
Творчість як єдина втіха на засланні в поезії “Думи мої, думи мої...” (1847) |
ВНМ |
14 |
|
Роздуми про власну долю в поезії Т. Шевченка “Мені однаково, чи буду...”. Символіка вірша “Ой три шляхи широкії...” |
ВНМ |
15 |
|
ТЛ: Види лірики на прикладі творів Т. Шевченка. Філософська лірика |
ВНМ |
16 |
|
Контрольна робота №2 Контрольний твір на тему “Патріотичні мотиви в поезіях Т. Шевченка” |
РМ, ОЗ |
17 |
|
Захопливі історії підлітка у творі Анатолія Дімарова “На коні й під конем” (бесіда з позакласного читання) |
ПЧ |
18 |
|
Леся Українка. Мужність і сила духу поетеси. Мотиви весни й оптимізму в поезії “Давня весна” |
ВНМ |
19 |
|
Мотив гармонійного єднання людини з природою в поезії Лесі Українки “Хотіла б я піснею стати...” |
ВНМ |
20 |
|
Ритмомелодика й настрій поезії Лесі Українки “Хотіла б я піснею стати...” (виразне читання напам’ять) |
ВЧ |
21 |
|
Роль митця в суспільстві, ідея вільної творчості в поемі Лесі Українки “Давня казка” |
ВНМ |
22 |
|
Патріотичний пафос вірша Володимира Сосюри “Любіть Україну!” ТЛ: громадянська лірика |
ВНМ |
23 |
|
Інтимні й пейзажні мотиви в поезіях Володимира Сосюри “Васильки” й “Осінь”. ТЛ: інтимна, пейзажна лірика |
ВНМ |
24 |
|
Особливості декламування вірша Володимира Сосюри “Любіть Україну!” (виразне читання напам’ять) |
ВЧ |
25 |
|
Сива давнина в романі Володимира Малика “Черлені щити” (бесіда з позакласного читання) |
ПЧ |
26 |
|
Ідеї людяності й бережливого ставлення до природи у вірші Володимира Підпалого “Бачиш: між трав зелених...”. Глибина художніх образів вірша “Зимовий етюд” |
ВНМ |
27 |
|
Самобутня постать поета Василя Голобородька. Художні образи вірша “З дитинства: дощ” (“Я уплетений...”). ТЛ: вільний вірш |
ВНМ |
28 |
|
Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів і важливих думок у віршах Василя Голобородька “Наша мова”, “Теплі слова” |
ВНМ |
29 |
|
Контрольна робота №3 “Поетичні твори Лесі Українки, В. Сосюри, В. Підпалого, В. Голобородька” (тест) |
ОЗ |
30 |
|
Література рідного краю |
ВНМ |
31 |
|
Література рідного краю |
ВНМ |
32 |
|
У світі художнього слова (літературна вікторина за вивченими в І семестрі творами) |
ПУ |
ІІ семестр |
|||
33 |
|
Із сучасної української поезії. Глибинний зміст і символіка “Чоловічого танцю” Василя Голобородька |
ВНМ |
34 |
|
Філософські мотиви віршів Івана Малковича “З янголом на плечі” й “З нічних молитов” |
ВНМ |
35 |
|
Естетична й звукова цілісність вірша Анатолія Мойсієнка “Жовтень жовті жолуді...” |
ВНМ |
36 |
|
Ангел як оберіг у вірші Галини Кирпи “Мій ангел такий маленький...”. Гуманізм вірша “Коли до вас темної ночі...” |
ВНМ |
37 |
|
Художні образи вірша Ігоря Павлюка “Дівчинка”. Ритмомелодика віршів сучасних поетів (виразне читання напам’ять одного з віршів) |
ВНМ ВЧ |
38 |
|
НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА Іван Карпенко-Карий – український драматург. Перший професійний український театр (театр “корифеїв”) |
ВНМ |
39 |
|
Влада грошей – проблема трагікомедії Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч”. ТЛ: драматичний твір, комедія, трагікомедія |
ВНМ |
40 |
|
Мова дійових осіб трагікомедії Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч” як виражальний засіб |
ВНМ |
41 |
|
Засоби сатиричного змалювання вад героїв трагікомедії Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч” |
ВНМ |
42 |
|
Бездуховність людини, засліпленої прагненням до наживи, у трагікомедії Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч” |
ВНМ |
43 |
|
Контролбна робота №4 Контрольний твір на тему “Чи завжди гроші породжують бездуховність?”(за трагікомедією Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч” і сучасним життям) |
РМ, ОЗ |
44 |
|
З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ Місце, час подій, історична епоха в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”. Роль прологу у творі. |
ВНМ |
45 |
|
Проблема волі людини та можливостей її здобуття в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною” |
ВНМ |
46 |
|
Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною” |
ВНМ |
47 |
|
Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною” |
ВНМ |
48 |
|
Особливості композиції повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною” |
ВНМ |
49 |
|
Олександр Довженко – кінорежисер і письменник. “Ніч перед боєм” – оповідання про героїзм, самовідданість і патріотичні почуття українців у роки воєнного лихоліття |
ВНМ |
50 |
|
Моральний урок діда Платона й діда Савки для солдатів у повісті Олександра Довженка “Ніч перед боєм” |
ВНМ |
51 |
|
Олесь Гончар. “Бригантина” (бесіда з позакласного читання) |
ПЧ |
52 |
|
Портрети школярів-підлітків з повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути” |
ВНМ |
53 |
|
Проблеми дорослішання в повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути” |
ВНМ |
54 |
|
Роль батьків і вчителів у вихованні дітей у повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути” |
ВНМ |
55 |
|
Особливості композиції повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути” |
ВНМ |
56 |
|
Інсценізація уривків повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути” (розвиток навичок виразного читання напам’ять прозового тексту) |
ВЧ |
57 |
|
Контрольна робота №5 “Творчість М. Коцюбинського, О. Довженка, Н. Бічуї” (тест) |
ОЗ |
58 |
|
Проблема знеосіблення людини в суспільстві, особистості й натовпу в оповіданні Володимира Дрозда “Білий кінь Шептало” |
ВНМ |
59 |
|
Чи легко зберегти власну індивідуальність у сучасному жорстокому світі? (навчальний міні-твір за оповіданням Володимира Дрозда “Білий кінь Шептало”) |
РМ |
60 |
|
“Місце для дракона” Юрія Винничука – повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть “драконячі закони” |
ВНМ |
61 |
|
Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя в повісті-казці Юрія Винничука “Місце для дракона” |
ВНМ |
62 |
|
Добро і зло, вірність і зрада в повісті Юрія Винничука “Місце для дракона” |
ВНМ |
63 |
|
Володимир Рутківський. “Сині води” (бесіда з позакласного читання) |
ПЧ |
64 |
|
УКРАЇНСЬКИЙ ГУМОР Гумористичні ситуації в повісті Валентина Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання” |
ВНМ |
65 |
|
Дружба й перше кохання, вірність і перший поцілунок у повісті Валентина Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання” |
ВНМ |
66 |
|
Образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка й Галі Козачок у повісті Валентина Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання” |
ВНМ |
67 |
|
Контрольна робота №6 “Творчість В. Дрозда, Ю. Винничука, В. Чемериса” (тест) |
ОЗ |
68 |
|
Література рідного краю |
ВНМ |
69 |
|
Література рідного краю |
ВНМ |
70 |
|
У світі художнього слова (літературна вікторина за вивченими в ІІ семестрі творами) |
ПУ |
Скорочення:
ВНМ – вивчення нового матеріалу;
ПЧ – позакласне читання;
ОЗ – облік знань (контрольна робота);
ПУ – повторення й узагальнення;
РМ – розвиток мовлення;
ВЧ – виразне читання.